Δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop): αξίζει; ή πού να μπλέκουμε τώρα…;

Πολλοί είναι πλέον οι άνθρωποι που επιθυμούν να αλλάξουν τον τρόπο “επικοινωνίας” των προϊόντων τους σε μια αναπτυσσόμενη ηλεκτρονική κοινωνία αγαθών χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο το ηλεκτρονικό εμπόριο για την επίτευξη των στόχων τους, είτε αφορά πωλήσεις αγαθών – υπηρεσιών είτε για να ενισχύσουν την απήχηση της εταιρείας τους στην αγορά.

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να δημιουργήσεις ένα eshop και παρακάτω μπορούμε να δούμε λίγα από τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα ώστε να αποφασίσετε εσείς αν αξίζει ή όχι μια τέτοια επένδυση, γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για επένδυση.

Πλεονεκτήματα:

  1. Εάν είστε ήδη επιχειρηματίας διαθέτοντας φυσικό κατάστημα, η πώληση σε ένα ηλεκτρονικό – εικονικό περιβάλλον σας επιτρέπει να πουλάτε σε όλο τον κόσμο μιας και το ηλεκτρονικό εμπόριο δε γνωρίζει γεωγραφικά όρια με αποτέλεσμα η δυνατότητα αύξησης των πωλήσεων να μην έχει ταβάνι.

  2. Η δημιουργία ενός eshop είναι πιο οικονομική από τη διατήρηση ενός φυσικού καταστήματος γιατί έχετε να ανησυχείτε λιγότερο. Οι δαπάνες για ενοίκια ή για αγορά κάποιου χώρου για να στήσετε την επιχείρησή σας είναι σημαντικά μικρότερες σε σχέση με κάποιο φυσικό κατάστημα. Ο πωλητής σας (eshop) δουλεύει για σας όλο το χρόνο 24 ώρες την ημέρα, χωρίς να κάνει λάθη, να κουράζεται ή να αποδίδει λιγότερο γιατί ξενύχτησε το προηγούμενο βράδυ. Δεν παίρνει άδειες, είναι συνεπής στις συναλλαγές του με τους πελάτες σας και τους δίνει ένα αίσθημα ασφαλείας στις συναλλαγές τους μιας και προστατεύονται από πρωτόκολλα ασφαλείας σε συνδυασμό με το ασφαλές περιβάλλον που εξασφαλίζεται από τις τράπεζες.
  1. Ακόμα και αν δεν είστε οικείος με την τεχνολογία υπάρχουν πολλές διαφορετικές πλατφόρμες φιλικές προς τον χρήστη, που δημιουργήθηκαν από ανθρώπους της τεχνολογίας για όσους δεν έχουν πολύ επαφή με τέτοια συστήματα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε εσείς ποιο σύστημα (πλατφόρμα) σας εξυπηρετεί για τις ανάγκες της επιχείρησή σας.
  1. Η εικόνα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σήμερα και το eshop σας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσετε το προϊόν σας με τη βοήθεια όλων των εργαλείων που διατίθενται στο διαδίκτυο όπως φωτογραφίες, βίντεο, αναλυτικές περιγραφές και χαρακτηριστικά, σταθερά ή banner κίνησης.
  1. Έχετε τη δυνατότητα να παράγετε στατιστικά, για τις πωλήσεις σας, τους πελάτες σας και για κάθε προϊόν ξεχωριστά. Ώστε να ελέγχετε πόσο αποτελεσματικό είναι και στο τέλος να μπορείτε να έχετε μια πλήρη εικόνα για την απόδοση του καταστήματός σας , προχωρώντας σε βελτιωτικές κινήσεις για να εφαρμόσετε μια σωστή στρατηγική προώθησης της επιχείρησής σας.

  1. Η διαφήμιση στο διαδίκτυο εν τέλη είναι πιο οικονομική από το να έχετε πολλούς πωλητές και να γυρνάνε σε όλη την Ελλάδα έχοντας στο κεφάλι σας έξοδα μετακίνησης, αυτοκίνητα, βενζίνες, ασφάλειες, ατυχήματα κλπ.

 

Μειονεκτήματα:

  1. Αν δεν δεσμευτείτε ότι θα δουλέψετε σκληρά πάνω στο eshop σας όπως θα δουλεύατε στο φυσικό σας κατάστημα αφιερώνοντας χρόνο και κόπο, δε θα αποδώσει στη σημερινή αγορά με τον τόσο δυνατό ανταγωνισμό. Δεν είστε οι μόνοι που θα έχετε eshop και δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα σε αυτή τη δουλειά.
  1. Θα πρέπει να μελετήσετε όλες τις παραμέτρους που θα κάνουν το eshop σας ανταγωνιστικό και αξιόπιστο, όπως ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων σας, ακόμα και τα έξοδα αποστολής τα οποία θα επιβαρύνουν την τιμή των προϊόντων σας, οπότε θα πρέπει με κάποιο τρόπο να τα υπολογίσετε όλα. Το κοινό που θα στοχεύσετε και η αλλαγή στις τάσεις της αγοράς πρέπει να παρακολουθούνται από εσάς για να είστε πάντα ευέλικτοι, αποδοτικοί και αξιόπιστοι.
  1. Η διαφήμιση της επιχείρησής σας μέσω διαδικτύου μπορεί να είναι πιο οικονομική από το να έχετε πολλούς πωλητές όπως είπαμε πιο πάνω, αλλά είναι υπαρκτό και επιβεβλημένο έξοδο για τη μέγιστη απόδοση της.

  1. Η οικονομική απόδοση δεν έρχεται πάντα όσο γρήγορα ελπίζετε. Θα πρέπει να λάβετε υπ΄όψιν σας όλες τις παραμέτρους που αναφέρθηκαν παραπάνω και βέβαια να μιλήσετε και να ενημερωθείτε από ειδικούς της αγοράς για να σας συμβουλεύσουν σωστά, καλύπτοντας τις πραγματικές ανάγκες σας κι όχι να κάνετε κάτι αντίστοιχο με τον ανταγωνιστή σας.

Στην Icop είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε μαζί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα αλλά και να σχεδιάσουμε την ψηφιακή στρατηγική που θα ακολουθήσετε, βασιζόμενοι στην πολυετή εμπειρία μας στο χώρο της κατασκευής ιστοσελίδων και web marketing.

Συμπέρασμα:

To eshop είναι ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπος να ξεκινήσετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα (ακόμα και αν δεν έχετε φυσικό κατάστημα), για να εργαστείτε και να εκμεταλλευτείτε το διαδίκτυο και τα οφέλη του.

Σε άλλο άρθρο θα μιλήσουμε για τα Social Media με τα οποία πρέπει να συνδυαστεί το eshop για μια άρτια προβολή και παρουσία στην αρένα του διαδικτύου.