1: Προσδιορισμός επιχειρηματικών στόχων

Κάθε κομμάτι της στρατηγικής κοινωνικών μέσων σας εξυπηρετεί τους στόχους που ορίσατε. Απλά δεν μπορείτε να προχωρήσετε χωρίς να γνωρίζετε σε τι εργάζεστε. Κοιτάξτε προσεκτικά τις συνολικές ανάγκες της εταιρείας σας και αποφασίστε πώς θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για να συμβάλλετε στην επίτευξη αυτών των στόχων. Αναμφισβήτητα θα βρείτε πολλούς εξατομικευμένους στόχους, αλλά υπάρχουν μερικοί που θα πρέπει να συμπεριλάβουν όλες οι εταιρείες στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τη στρατηγική, τη διατήρηση των πελατών και τη μείωση του κόστους μάρκετινγκ, που είναι σχετικές με όλους. Σας προτείνω να επιλέξετε δύο κύριους στόχους και δύο δευτερεύοντες στόχους για να εστιάσετε. Έχοντας πάρα πολλούς στόχους σας αποσπά την προσοχή και θα καταλήξετε να μην πετύχετε.

2: Ορισμός στόχων μάρκετινγκ

Οι στόχοι δεν είναι εξαιρετικά χρήσιμοι αν δεν διαθέτετε συγκεκριμένες παραμέτρους που καθορίζουν πότε επιτυγχάνεται ο καθένας.
Για παράδειγμα, εάν ένας από τους πρωταρχικούς σας στόχους είναι η δημιουργία προσώπων και πωλήσεων, πόσοι οδηγοί και πωλήσεις πρέπει να δημιουργήσετε προτού θεωρήσετε ότι ο στόχος είναι επιτυχής;

Οι στόχοι μάρκετινγκ καθορίζουν τον τρόπο που παίρνετε από το σημείο Α (ένα μη εκπληρωμένο στόχο) στο σημείο Β (ένας επιτυχώς εκπληρωμένος στόχος). Μπορείτε να καθορίσετε τους στόχους σας με την προσέγγιση S-M-A-R-T: Κάντε τους στόχους σας συγκεκριμένους, μετρήσιμους, εφικτό, σχετικούς και χρονικά δεσμευμένους.

Χρησιμοποιώντας το προηγούμενο παράδειγμά μας, αν ο στόχος σας είναι να δημιουργήσετε οδηγούς και πωλήσεις, ένας συγκεκριμένος στόχος μάρκετινγκ μπορεί να είναι η αύξηση των πελατών κατά 50%. Για να μετρήσετε την πρόοδό σας, επιλέξτε ποια εργαλεία ανάλυσης και παρακολούθησης θα πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας.
Ο καθορισμός του εαυτού σας για αποτυχία δεν είναι ποτέ καλή ιδέα. Εάν ορίσετε έναν στόχο αύξησης των πωλήσεων κατά 1.000%, είναι αμφίβολο ότι θα το συναντήσετε. Επιλέξτε τους στόχους που μπορείτε να επιτύχετε, λαμβάνοντας υπόψη τους πόρους που διαθέτετε.
Έχετε πάρει το χρόνο για να τελειοποιήσετε τους στόχους σας έτσι ώστε να είναι σχετικές με την εταιρεία σας, ώστε να επεκτείνετε την ίδια προσοχή στους στόχους σας. Εάν θέλετε να λάβετε υποστήριξη από τα στελέχη σας σε επίπεδο C, βεβαιωθείτε ότι οι στόχοι σας είναι σχετικοί με το γενικό όραμα της εταιρείας.
Η τοποθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος στις προσπάθειές σας είναι επιτακτική. Πότε σκοπεύετε να επιτύχετε τους στόχους σας; Τον επόμενο μήνα? Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους;
Ο στόχος σας για αύξηση κατά 50% μπορεί να είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος, εφικτός και σχετικός, αλλά εάν δεν ορίσετε προθεσμία για την επίτευξη του στόχου, οι προσπάθειές σας, οι πόροι και η προσοχή σας μπορεί να τραβηχτούν σε άλλες κατευθύνσεις.

3: Προσδιορίστε ιδανικούς πελάτες

Εάν μια επιχείρηση υποφέρει από χαμηλή αφοσίωση στα κοινωνικά προφίλ της, είναι συνήθως επειδή δεν έχουν ακριβές ιδανικό προφίλ πελατών.
Οι αγοραστές σας βοηθούν να ορίσετε και να στοχεύσετε τους σωστούς ανθρώπους, στους σωστούς χώρους, στις κατάλληλες στιγμές με τα σωστά μηνύματα.
Όταν γνωρίζετε την ηλικία, την κατοχή, το εισόδημα, τα συμφέροντα, τους πόνους, τα προβλήματα, τα εμπόδια, τις συνήθειες, τις προτιμήσεις, τις αντιπάθειες, τα κίνητρα και τις αντιρρήσεις, τότε είναι ευκολότερο και φθηνότερο να τους στοχεύσετε σε κοινωνικά ή άλλα μέσα.
Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε, τόσο περισσότερες μετατροπές θα βγάλετε από κάθε κανάλι που χρησιμοποιείτε για την προώθηση της επιχείρησής σας.

4: Διαγωνισμός έρευνας

Όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, η διερεύνηση του ανταγωνισμού σας όχι μόνο σας κρατάει ενήμερους για τη δραστηριότητά τους, σας δίνει μια ιδέα για το τι λειτουργεί, ώστε να μπορείτε να ενσωματώσετε αυτές τις επιτυχημένες τακτικές στις δικές σας προσπάθειες.
Αρχίστε με την κατάρτιση ενός καταλόγου τουλάχιστον 3-5 βασικών ανταγωνιστών. Αναζητήστε ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν και αναλύστε τη στρατηγική περιεχομένου τους. Κοιτάξτε τον αριθμό των οπαδών τους ή τους οπαδούς τους, δημοσιεύοντας συχνότητα και ώρα της ημέρας.
Επίσης, δώστε προσοχή στο είδος του περιεχομένου που δημοσιεύει και στο πλαίσιο του (χιουμοριστικό, διαφημιστικό κλπ.) Και πώς αντιδρούν στους οπαδούς τους.
Η πιο σημαντική δραστηριότητα που πρέπει να δούμε είναι η δέσμευση. Παρόλο που οι διαχειριστές σελίδων είναι οι μόνοι που μπορούν να υπολογίσουν το ποσοστό αφοσίωσης σε μια συγκεκριμένη ενημερωμένη έκδοση, μπορείτε να έχετε μια καλή ιδέα για το τι βλέπουν.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι εξετάζετε τις τελευταίες 20-30 ενημερώσεις στο Facebook του ανταγωνιστή. Πάρτε τον συνολικό αριθμό δραστηριοτήτων αφοσίωσης για αυτές τις αναρτήσεις και διαιρέστε το με το συνολικό αριθμό των οπαδών της σελίδας. (Η δραστηριότητα αφοσίωσης περιλαμβάνει συμπαθήματα, σχόλια, μετοχές κλπ.)
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον τύπο σε όλα τα κοινωνικά προφίλ των ανταγωνιστών σας (π.χ., στο Twitter μπορείτε να υπολογίσετε τα retweets και τα αγαπημένα).
Λάβετε υπόψη ότι ο υπολογισμός έχει σκοπό να σας δώσει μια γενική εικόνα του τρόπου διεξαγωγής του ανταγωνισμού, ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τον τρόπο με τον οποίο στοιβάζετε ο ένας εναντίον του άλλου.

5: Επιλέξτε κανάλια και τακτικές

Πολλές επιχειρήσεις δημιουργούν λογαριασμούς σε κάθε δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο χωρίς να ερευνά ποια πλατφόρμα θα φέρει την μεγαλύτερη απόδοση. Μπορείτε να αποφύγετε τη σπατάλη του χρόνου σας σε λάθος μέρος χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες από τους αγοραστές σας για να προσδιορίσετε ποια πλατφόρμα είναι η καλύτερη για εσάς.Εάν οι προοπτικές σας ή οι πελάτες σας σας πω ότι ξοδεύουν το 40% του online χρόνου τους στο Facebook και το 20% στο Twitter, ξέρετε ποια πρωτεύοντα και δευτερεύοντα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να εστιάσετε.Όταν οι πελάτες σας χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο δίκτυο, εκεί πρέπει να είστε – όχι παντού.Οι τακτικές σας για κάθε κοινωνικό κανάλι βασίζονται στους στόχους και τους στόχους σας, καθώς και στις βέλτιστες πρακτικές κάθε πλατφόρμας.Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σας αυξάνει τους οδηγούς και το πρωτογενές κοινωνικό σας δίκτυο είναι το Facebook, ορισμένες αποτελεσματικές τακτικές επενδύουν σε διαφημιστικές καμπάνιες ή διαφημιστικές εκστρατείες στο Facebook για να προσελκύσουν περισσότερη προσοχή.

6: Δημιουργήστε μια στρατηγική περιεχομένου

Το περιεχόμενο και τα κοινωνικά μέσα έχουν μια συμβιωτική σχέση: Χωρίς μεγάλο περιεχόμενο, τα κοινωνικά μέσα δεν έχουν νόημα και χωρίς κοινωνικά μέσα, κανείς δεν θα ξέρει για το περιεχόμενό σας. Χρησιμοποιήστε τα μαζί για να προσεγγίσετε και να μετατρέψετε τις προοπτικές σας.Υπάρχουν τρεις κύριες συνιστώσες σε οποιαδήποτε επιτυχημένη στρατηγική περιεχομένου κοινωνικών μέσων: τύπος περιεχομένου, χρόνος απόσπασης και συχνότητα απόσπασης.Ο τύπος περιεχομένου που πρέπει να δημοσιεύσετε σε κάθε κοινωνικό δίκτυο βασίζεται σε μορφή και πλαίσιο. Μορφή είναι πώς παρουσιάζετε μόνο αυτό το κείμενο-πληροφορίες, εικόνες, συνδέσμους, βίντεο κ.λπ.
Το περιβάλλον ταιριάζει με τις τάσεις της φωνής και της πλατφόρμας της εταιρείας σας. Πρέπει το περιεχόμενό σας να είναι αστείο, σοβαρό, εξαιρετικά λεπτομερές και εκπαιδευτικό ή κάτι άλλο, Υπάρχουν πολλές μελέτες που σας δίνουν μια συγκεκριμένη στιγμή που θα πρέπει να δημοσιεύσετε τα μηνύματα στα κοινωνικά μέσα. Ωστόσο, προτείνω να χρησιμοποιείτε αυτές τις μελέτες ως κατευθυντήριες γραμμές αντί για σκληρούς κανόνες. Θυμηθείτε, το ακροατήριό σας είναι μοναδικό, οπότε πρέπει να δοκιμάσετε και να υπολογίσετε τον καλύτερο χρόνο για τον εαυτό σας.Η συχνότητα απόσπασης είναι εξίσου σημαντική με το περιεχόμενο που μοιράζεστε. Δεν θέλεις να ενοχλήσεις τους οπαδούς ή τους οπαδούς σου, έτσι; Η εύρεση της τέλειας συχνότητας είναι ζωτικής σημασίας, διότι μπορεί να σημαίνει περισσότερη εμπλοκή για το περιεχόμενό σας ή περισσότερες αδυναμίες και απενεργοποίηση. Χρησιμοποιήστε το Facebook Insights για να δείτε πότε οι οπαδοί σας είναι συνδεδεμένοι και εμπλέκονται με το περιεχόμενό σας.

7: Κατανομή προϋπολογισμού και πόρων

Για τον προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, δείτε τις τακτικές που έχετε επιλέξει για να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς στόχους και τους στόχους σας. Κάντε μια ολοκληρωμένη λίστα με τα εργαλεία που χρειάζεστε (π.χ. παρακολούθηση κοινωνικών μέσων, ηλεκτρονικό μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και CRM), υπηρεσίες που θα αναθέσετε σε τρίτους (π.χ. γραφικό σχέδιο ή παραγωγή βίντεο) και οποιαδήποτε διαφήμιση θα αγοράσετε.

Δίπλα στο καθένα, συμπεριλάβετε το ετήσιο προβλεπόμενο κόστος, ώστε να μπορείτε να έχετε μια προβολή υψηλού επιπέδου για το τι επενδύετε και πώς επηρεάζει τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ.Πολλές επιχειρήσεις καθορίζουν πρώτα τον προϋπολογισμό τους και, στη συνέχεια, επιλέγουν ποιες τακτικές ταιριάζουν με αυτόν τον προϋπολογισμό. Παίρνω την αντίθετη προσέγγιση. Καθορίζω πρώτα μια στρατηγική και, στη συνέχεια, καθορίζω τον προϋπολογισμό που ταιριάζει με αυτή τη στρατηγική. Εάν τα τέλη εκτέλεσης της στρατηγικής σας υπερβαίνουν την εκτίμηση του προϋπολογισμού σας, δώστε προτεραιότητα στις τακτικές σας σύμφωνα με το χρονικό πλαίσιο της επένδυσής τους. Οι τακτικές με την ταχύτερη απόδοση της επένδυσης (π.χ. διαφημίσεις και κοινωνικές παραπομπές) έχουν προτεραιότητα επειδή δημιουργούν άμεσα κέρδη τα οποία μπορείτε αργότερα να επενδύσετε σε μακροπρόθεσμες τακτικές (απόκτηση ανεμιστήρων, δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου ή μακροπρόθεσμη δέσμευση).

8: Αντιστοίχιση ρόλων

Γνωρίζοντας ποιος είναι υπεύθυνος για το τι αυξάνει την παραγωγικότητα και αποφεύγει τη σύγχυση και τις αλληλεπικαλυπτόμενες προσπάθειες. Τα πράγματα μπορεί να είναι λίγο βρώμικα στην αρχή, αλλά με το χρόνο τα μέλη της ομάδας θα γνωρίζουν τους ρόλους τους και τα καθημερινά καθήκοντα για τα οποία είναι υπεύθυνα. Όταν όλοι γνωρίζουν τον ρόλο του, ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τη διαδικασία εκτέλεσης.
Μπορείτε να προγραμματίσετε είτε καθημερινά είτε εβδομαδιαία. Δεν συμβουλεύω να τοποθετήσετε ένα μηνιαίο σχέδιο μαζί επειδή πολλά πράγματα θα εμφανιστούν και μπορεί να καταλήξετε να χάνετε χρόνο προσαρμόζοντας τις νέες αλλαγές.Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Basecamp ή το ActiveCollab για να διαχειριστείτε την ομάδα σας και να αναθέσετε εργασίες σε κάθε μέλος.

Αυτά τα εργαλεία σας εξοικονομούν τόνο χρόνου και σας βοηθούν να παραμείνετε οργανωμένοι.