Πίσω στις 23 Οκτωβρίου 2000 η Google άλλαξε το on-line εμπόριο για πάντα όταν δημοσίευσε «το Self-service πρόγραμμα διαφήμισης» της. Λίγο περισσότερο από μια δεκαετία αργότερα, η Google παρουσίασε κέρδος 42 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το διαφημιστικό της πρόγραμμα. Σήμερα, γνωστό ως Google AdWords. Και είναι ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι για πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις. Εάν είστε άγνωστοι με το AdWords, είναι απλά μια υπηρεσία “αμοιβή-ανά-κλικ (PPC)” που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε και να τρέξετε αγγελίες – διαφημίσεις για την επιχείρησή σας. Αυτές οι αγγελίες εμφανίζοντα έπειτα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Με την επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών για το αγοραστικό σας κοινό, είστε ήδη μπροστά γιατί προσεγγίζετε ανθρώπους που ενδιαφέροντε για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Ακολουθούν πέντε λόγοι για τους οποίους θα έπρεπε η επιχείρηση σας να χρησιμοποιεί το AdWords

• Το AdWords είναι μετρήσιμο και ευέλικτο. Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα που προσφέρει το online marketing σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ, όπως η τηλεόραση, είναι ότι είναι εξαιρετικά εύκολο να μετρηθεί. Ωστόσο, μπορεί να είναι μια πρόκληση για την αποτελεσματική μέτρηση της εκστρατείας SEO σας δεδομένου ότι δεν μπορείτε πάντα να πάρετε μια ακριβή μέτρηση σχετικά με το αν αυξήθηκε ή μειώθηκε η βαθμολογία σας. Εισαγάγετε τo PPC(pay per click) του AdWords. Το AdWords είναι επίσης ευέλικτο επειδή διαθέτει προσαρμόσιμες επιλογές για την καμπάνια σας ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες σας.

Για παράδειγμα, το AdWords μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:

Ειδικοί τύποι αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών – Αυτό σας επιτρέπει να εμφανίσετε τη διαφήμισή σας για ακριβείς αναζητήσεις λέξεων-κλειδιών.
Επεκτάσεις διαφημίσεων – Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να προβάλλετε τα πάντα από εικόνες προϊόντων, πληροφορίες επικοινωνίας, σε ένα πακέτο συνδέσμων στον ιστότοπό σας.
Περιορίζει το ακροατήριό σας – Μπορείτε να το ρυθμίσετε ώστε να μπορείτε να ανακαλύψετε το κοινό σας ανάλογα με την τοποθεσία, την ώρα της ημέρας, τη γλώσσα του, ακόμα και το πρόγραμμα περιήγησης ή τη συσκευή που χρησιμοποιούν.
Πρόσβαση σε ιστότοπους που δεν αναζητούνται – το Gmail, το YouTube και πολλοί άλλοι ιστότοποι συνεργατών βρίσκονται στα χέρια σας.
Αξιοποιήστε το δίκτυο εμφάνισης – Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να καταστήσεται γνωστή την εμπορική επωνυμία σας.
• Πιο γρήγορο από το SEO. Ένα τεράστιο μειονέκτημα για το SEO είναι ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες πριν παρατηρήσετε κάποια αποτελέσματα. Αυτό δεν συμβαίνει με το AdWords. Μόλις ολοκληρωθεί η προβολή της καμπάνιας σας στο AdWords, θα εμφανιστούν διαφημίσεις και θα λάβετε άμεσα αποτελέσματα, όπως δεδομένα επισκεπτών. Όχι μόνο αυτό θα φέρει χρήματα αμέσως, αλλά λόγω της ταχύτητάς του, έχετε τον χρόνο να ανακαλύψετε πόσο αποτελεσματικές είναι οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε, οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή μιας αποτελεσματικής καμπάνιας SEO με βάση τα δεδομένα σας στο AdWords. Προσωπικά αγαπώ το SEO και πιστεύω ότι έχοντας ένα σωστό σχέδιο για το SEO είναι το κλειδί για ένα μέρος της επιτυχίας σας στο διαδίκτυο. Επίσης λέγεται ότι η PPC(pay per click) θα σας φτάσει στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης μέσα σε λίγα λεπτά.

• Περισσότερες δεσμεύσεις Η Google βελτιώνει διαρκώς το AdWords, καθώς είναι μια από τις κύριες πηγές εισοδήματός της. Κατά τον τρόπο που η Google διαπίστωσε ότι οι διαφημίσεις με καταχωρίσεις προϊόντων και οι διαφημίσεις σε βίντεο στο YouTube λαμβάνουν περισσότερα κλικ από χρήστες. Αυτές οι ενδιαφέρουσες διαφημίσεις σημαίνουν περισσότερα έσοδα για την Google και τους διαφημιζόμενους εξαιτίας των νέων μορφών διαφήμισης και των επεκτάσεων. Σκεφτείτε επίσης αυτό. Το YouTube έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες καθώς και αρκετά δισεκατομμύρια προβολές βίντεο την ημέρα. Εάν το συγκρίνετε με τις μηχανές αναζήτησης, κατατάσσεται δεύτερο αλλά επίσης είναι 2 φορές μεγαλύτερο από το Bing και το Yahoo μαζί.

• Μπορεί να ελέγχει το κόστος των διαφημίσεων σας. Εδώ είναι κάτι πραγματικά εκπληκτικό για το AdWords. Μπορείτε να ορίσετε ένα μέγιστο κόστος ανά ημέρα για την καμπάνια σας. Και, σας βοηθάει να καθορίζεται εσείς το ημερήσιο κόστος των διαφημίσεων σας. Πώς αυτό βοηθά την επιχείρησή σας; Σας επιτρέπει να υπολογίζετε τον προϋπολογισμό της καμπάνιας σας ανάλογα, χωρίς να ανησυχείτε αν πρόκειται να υπερβείτε τον ημερήσιο ή μηνιαίο προϋπολογισμό σας. Το χειρότερο σενάριο είναι ότι το ποσό των διαφημίσεων θα αρχίσει να μειώνεται καθώς ο προϋπολογισμός σας μειώνεται. Ωστόσο, μπορείτε να αυξήσετε ανάλογα τον προϋπολογισμό σας. Δεδομένου ότι ενδέχεται να εκτελείτε καθημερινά πολλαπλές καμπάνιες, προτείνετε να χωρίσετε την καμπάνια σε τρεις διαφορετικούς τομείς:

Αναζήτηση μέσω κινητών
Δίκτυο εμφάνισης (για το επαναληπτικό μάρκετινγκ)
Αναζήτηση Google

• Βοηθάει να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας. Λόγω της ταχύτητας του AdWords, σε σύγκριση με το SEO, έχετε σημαντικό πλεονέκτημα από τους ανταγωνιστές σας. Επειδή ήδη θα εμφανίζεστε στις μηχανές αναζήτησης, ο ιστότοπος σας θα λαμβάνει περισσότερα κλικ από τα αποτελέσματα αναζήτησης από όλες τις άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες του κλάδου σας. Αλλά τι γίνεται αν είστε ανταγωνιστές χρησιμοποιείτε επίσης το AdWords; Αυτό δεν είναι δικαιολογία. Σύμφωνα με το Moz, το 80% των αποτελεσμάτων αναζήτησης περιέχει τώρα τοποθετήσεις διαφημίσεων του AdWords. Αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι η Google αποκομίζει μεγάλο κέρδος, αλλά δείχνει ότι το AdWords χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους διαφημιζόμενους.